16 dec. 2008

Lumea în care vine Iisus.... de Crăciun


Lumea în care a venit Iisus acum mai mult de doua mii de ani în urmă, nu se deosebeşte prea mult de lumea în care trăim astăzi.
S-a născut într-o lume rece şi
la propriu şi la figurat. Nu a fost primit de ai Săi, aşa cum se întâmplă şi astăzi, nu numai cu El, ci şi cu toti cei care-L iubesc...

Eram într-o zi la poştă să cumpăr nişte felicitări. După ce îmi lungisem destul ochii după o felicitare cu naşterea Domnului Iisus, am găsit una. Am cerut la ghişeu să-mi dea acea felicitare şi încă una la fel. Din păcate după ce s-a dus doamna şi a căutat până şi în magazie, nu a putut găsi încă o felicitare asemănătoare măcar cu cea pe care am cerut eu. Toate felicitările de Crăciun erau cu orice altceva pe ele numai nu cu Naşterea Domnului Iisus.... trist, dar aşa de "mult" este iubit şi primit şi astăzi Domnul în lume.

Citeam nu demult în Biblie versetul următor:

" Nu iubiti lumea si nici lucrurile din lume..1Ioan 2:15"

Desigur aici "lumea" are un alt inteles, lumea lucrurilor materiale, a poftelor etc.
Dar, foarte bine se potriveşte aici şi întrebarea:
De ce iubesc eu lumea?

Ce mă atrage atât de mult la ea, când ea este atât de rece şi neprimitoare cu tot ce iubesc eu, cu toate nevoile mele?
Ce a făcut aceasta lume pentru mine, ca eu să fiu atras atât de mult de ceea ce-mi ofera ea?
- este nedreaptă cu cei săraci, cu cei nevinovati, cu cei bolnavi..
- îmi ia bani pentru toate maruntişurile, dar nu-mi dă mai nimic pentru strictele mele necesităţi...
- dacă nu sunt cum e lumea, în port, în vorbire, în gândire, sunt privit cu dispreţ...
- sunt minţit asupra consecinţelor unor decizii sau lucruri cumparate: ma refer aici la propleme cum sunt avortul , anticoncepţionalele, produsele contrafacute de pe piaţa , etc...

-ea inversează principii valoroase, sănătoase cu nonvalori...


De ce ar trebui să iubesc lumea în care trăiesc, mai mult decât pe Dumnezeu, care a creat-o?
Ea Îl exclude în toate, şi nu vrea să recunoască, că fară El ea este un Nimic.
O lume care este nepăsătoare faţă de cei ce au nevoie de mângâiere, care pune mai presus de toate câştigul, decât dreptatea.
Care îndeamnă mai mult la iubirea de sine, decat la o iubire altruistă, neconditionată.



Cu toate acestea , aşa cum ştie satana să facă minciuna atr
ăgătoare, aşa sunt atraşi multi dintre noi de capcanele amăgitoare ale acestei lumi. Fără Duhul lui Dumnezeu în viaţa noatră însă, suntem ca nişte orbi care băjbâim încoace şi încolo şi nu putem vedea realitatea, că suntem de fapt nişte nimicuri, praf şi pulbere în faţa Divinităţii. Numai prin Lumina venită de Sus, prin Domnul Iisus...ochii nostri pot vedea totul aşa cum este.

Nu vreau să iubesc lumea, nici ce-mi oferă ea, pentru că ea nu-L iubeşte pe Preaiubitul inimii mele!

Pentru că nu pot fi împărţit între doi iubiţi. Cine spune că iubeşte doi barbati la fel de mult, de fapt nu iubeşte pe nici unul cu adevărat.
Iar pe cei nehotărâţi Domnul îi numeşte căldicei, în care, nu numai că nu-şi găseşte nici o plăcere, ci ii va şi scuipa din gura Sa, ca pe ceva neplăcut.

Gandeşte-te bine. Pe cine se merită să iubeşti cu adevărat şi cui merită să-ţi dedici viaţa?... Domnul Iisus mai este încă în ieslea Lui rece, în care stă şi aşteaptă, poate măcar în acest an va găsi un loc cald şi primitor în inima ta.


Cât ţine de mine, în acest Crăciun vreau sa-I pregătesc Domnului o iesle umilă dar călduroasă. Nu am palate şi nici aur, dar tot ce am îi dăruiesc. Stiu că nu a fost mereu călduros locul Lui în viaţa mea, dar vreau sa-l încălzesc din nou, pentru că vreau sa fie mereu Preaiubitul meu iar eu să fiu mereu al Lui!


Crăciun binecuvântat!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Alina, draga mea! În tot ceea ce ai scris e atâta adevăr! Te susţin în fiecare afirmaţie. Câteva dintre ele mi-au bătut discret la poarta inimii mele şi a conştiinţei...
Ce mult teren a câştigat lumea printre creştini, în loc să fie invers...Crăciun fără Hristos, iesle fără Prunc, stea fără lumină, sărbătoare fără sărbătorit...Trist! Îngrozitor de trist!
Aseară am avut serbare la şcoală...tot ce au spus şi cântat copiii, se referea la Naşterea lui Hristos. Şi scenetele , la fel!
Părinţii au lăcrimat, spunând că au simţit nişte fiori pe care nu i-au mai simţit. Parcă abia acum simţeau că e cu adevărat Crăciunul o sărbătoare sfântă. Aveam şi două mame ale unor fetiţe venite abia în acest an la mine în clasă. Au rămas uimite...Atunci, eu mi-am făcut curaj şi le-am vorbit părinţilor câteva minute despre exact ce ai scris tu mai sus :)
Alina, să ne încălzim inimile pentru Pruncul Iisus, să întreţinem această căldură prin focul iubirii frăţeşti. Un Crăciun cu un Iisus fericit de inima ta caldă!

Alina Tanase spunea...

Azi am vrut sa trimit un mass, dar nu am reusit din cauza de probleme tehnice. Massu trebuia sa fie urmatorul...
"Cât de neînsemnate sunt problemele din viaţa mea, pe lângă problemele unui copil născut cu malformaţii, pe lângă cele ale unui om alungat din casa lui de sărbători, sau ale unui suflet pierdut in iad pentru veşnicie.
Dacă am ţine cont de astfel de probleme pe care le au alţii, ne-ar fi mult mai uşor să trecem peste supărările , mofturile care nu ne sunt satisfăcute sau alte nemulţumiri din viaţă.
Scopul sărbătorii Crăciunului nu este satisfacţia personală, ci aducerea bucuriei şi fericirii în sufletele fără nădejde.Scopul pentru care a venit şi Domnul Iisus în această lume."

Sora mea draga, multumesc mult pentru cuvintele tale de apreciere. Imi dau seama tot mai mult ca un Craiun Adevarat nu-l poate simti oricare om. trebuie sacrificiu, sa dai ceva din tine , pentru ca aceasta sarbatoare sa-ti patrunda cu adevarat in suflet!
Ma simt atat de nevrednica pentru toate bunatatile lui Dumnezeu pt viata mea. As vrea sa simt cu mai multa putere orice se va petrece de Craciun, aducandu-mi aminte de bucuria nasterii Dragului si Preaiubitului meu Mantuitor!

Sa ai si tu parte e tot ce e mai bun de Craciun!

Ingerul tau spunea...

Va veni curand vremea si aproape a si venit ca sa-l marturisiti pe El si sa strigati in numele lui 'Intoarceti-va catre El si cautati-L chiar acum pentru ca nu mai este timp pentru nimic altceva...'
Numai iubire, numai iubire vrea El de la noi...